Facebook, Myspace, Messenger, E-bay combo platform

fredag den 23. oktober 2009

Outline Dilemma og en ny Talavera Cross

Denne lille kryds gav mig problemer i maleri, skyldes, at baggrunden er en meget mørk marineblå, og typisk på keramik, omridset af det mønster elementer er også flåde. På denne ene, er det faktisk grå, som jeg ikke kan lide, så det tog mig lang tid at regne ud hvad man skal gøre, som de ribber, osv. er mørk marineblå den faktiske keramiske brik.

Jeg løste problemet ved blot at male en skitse i form af medium blå, som viser sig godt - egentlig ikke alt for smuk på lærredet, men jeg tænkte, da lyset kom den endelig, at søm konturerne i det, jeg elsker at bruge den disse - den Kreinik 018HL mørke, lyse marineblå metallisk fletning. Derefter kan den baggrund skal arbejdet i basketweave med blot silke eller bomuld floss.


Jeg brugte en grøn Sharpie ultrafine punkt pen på bladet for at sikre jeg ikke male de lysegrønne skitse, der er på den virkelige keramiske stykke, lige inden den mørke årer. Dette gør det så meget nemmere - en mulighed, jeg havde ikke mange år siden, da alle vi havde at gøre med, var sort.
Denne pen er ikke egnet til at forsøge at male et lærred, da det er en tegning pen, det punkt er lille, og blækket bliver ret oven på lærred, og ligner et barn med farveblyanter spil. Nemmere at bare male med akryl, hvis du vil farven fast - eller, som jeg gør, ikke male det slet ikke, hvis du gør det bare for dig selv.

Jeg vil forlade bare konturer, som jeg ikke behøver at bruge tid. Pilen peger på den lille firkant nederst er bare for at vise, at det er på midten, så det ble mønster vil være pænt centreret, når afsluttet.

Jeg tog billeder af de design tilpasningsprocessen for denne ene, da jeg gik langs, og vil gøre det måske på Freebies osv. i et par dage, når jeg kan komme til det. Disse ting du kan gøre for dig selv, hvis du ved hvordan!

Ingen kommentarer: