Facebook, Myspace, Messenger, E-bay combo platform

tirsdag den 3. november 2009

Taiwan Lanternefestival

Jeg fik at vide af en 9-årig knægt blot 3 timer siden, at i morgen, han kommer til at fejre Lanternefestival.

Jeg fortalte ham, at han har lavet en fejl, som Lanternefestival kommer kun på 3 oktober 09.

Den unge knægt så fortalte mig, at det er Taiwans Lanternefestival. Sikker eller ej, tænkte jeg da jeg altid har troet, at Lygten festivaler fejres den 15. dag af det 8. kinesiske Lunar måned for hvert land.

Jeg gik hjem, har en Google-søgning og derefter indså, at Lanternefestival er virkelig en stor festival cum begivenhed i Taiwan.

Se linket her.

Wow, jeg er blevet oplyst af en ung dreng, hvis ikke for mig, ville jeg ikke have vidst, at Taiwan Lanternefestival er så meget mere storslået end Singapores. Et af barnets forældre eller begge af dem bør Taiwan. Anyway, den unge dreng lærte mig en ny ting i dag!

Ingen kommentarer: