Facebook, Myspace, Messenger, E-bay combo platform

tirsdag den 18. august 2009

Rise af robotter

Seneste Newspaper Kolonne:

Der er masser af ting i disse dage for os at være bekymret for: økonomien, miljøet, Pest tidligere kendt som Smitsomt Flu, hvorvidt Paula Abdul forlader \ "American Idol \" betyder, at hun vil have mere tid til at påføre sig selv på os via andre medier - listen fortsætter i det uendelige. Så jeg troede, at jeg gerne give dig en ting mere at miste søvn over.

Jeg taler naturligvis om robotter.

Jeg har været vidne til en masse seneste om store spring fremad inden for robotteknologi. Måske har jeg læst for mange bøger eller set for mange teatralsk film, men de ting, jeg ser, når videnskaben faktisk fangster op med science fiction tendens til at fylde mig med rædsel. Og da jeg elsker at dele, vil jeg gerne dele nogle af at grue med dig.

Nogle af de fremskridt kommer fra mennesker studerer arten af intelligens ved at forsøge at skabe AI (kunstig intelligens). Og lad mig fortælle dig, at forskning har resulteret i en af de mest bizarre ting, jeg har nogensinde set på et tv eller en computerskærm: robotten baby.

Den CB2, der er udviklet i Japan, er lidt over 3 meter høje, og har \ "optisk, hørbare og følbare sensorer. \" Det har 51 komprimeret luft-drevet \ "aktuatorer \" intern sin krop, som kan hjælpe det flytte. Det har også grå hud og store øjne, og det reagerer på sine omgivelser ved at blinke og ændre dets ansigtsudtryk. Det Coos. Den forsøger at give knus. Det er uhyggelig ud over min evne til at beskrive.

Karakteren af krigene i Irak og Afghanistan har ansporet en interesse i (og masser af midler til) maskiner, der kan gå i skader på vej og dermed redde mennesker fra at have at gøre det samme. En fremragende idé, at være sikker. Men ingen endnu har foreslået Strapping skytset mod en robot og sende det ud efter de slemme fyre, Terminator stil. Nøgleordet der er \ "endnu. \"

En militær-finansierede robot projekt kaldes \ "Big Dog. \" Det er en firbenede hauler beregnet til at transportere gear og leverer over terræn, der er for barsk for hjulkøretøjer. Den hårde del, synes det, er at få benene til at synkronisere rigtig op. Tja, med den rigtige software og nok computerkraft, folkene på Boston Dynamics har licked problemet, men resultatet er foruroligende at se.

Forestil dig en mekanisk muldyr uden hoved, der bevæger sig i en underlig, insectlike gangart samtidig med at et højt sat summende lyde som en luge whacker. Jeg tror, det, der gør ting så skræmmende er, at det ser så live, især når du ser den gøre noget lignende kamp for at dens \ "fødder \" efter at glide på isen.

Andre robotteknologi forskere vender udtaget fra idéen om større 'bots til fordel for mindre, hurtigere maskiner, som kan opdele jobs gerne rekognoscering eller søger en bygning for terrorister blandt et stort antal mindre, billigere, ofres enheder. Jeg taler om en sværm. En sværm af bittesmå robotter. Og ja, de ser næsten præcis ligesom edderkopper. Freaking ud endnu?

Beklager, men folk, men du har ikke hørt noget endnu. Fordi de er arbejder på en robot lige nu, der kan foderareal for sit eget brændstof. Og det brændstof kunne - dig. Et selskab kaldet robotter Technology Inc. arbejder på en selvstændig mechanoid det er \ "i stand til at udføre langtrækkende, lang udholdenhed missioner uden behov for manuel eller konventionelle igen brændstofpåfyldning. \"

Hvordan virker det styre dette? Nå, den robot, ifølge en RTO pressemeddelelse, kan \ "finde, indtage, og ekstrakt energi fra biomasse i miljøet (og andre økologisk baseret energikilder). \"

Åh, sikker på, at virksomheden sikrer os, at metallet Beastie søger kun for \ "skabe anvendelige grøn strøm fra rigelige vedvarende plante sagen. \" Men som enhver kød-Æderen kender, er der meget mere afvisningsprocenten til ounce i protein. Hvorfor tror du, køer flytte så langsom og ulve flytte så hurtigt? Og så er der de ting navn: Den energisk selvstyrende Taktisk Robot, eller EATR for kort.

Så sætte det hele sammen og tænke over dette: sværme af summende lille robot babyer, der lever af organisk materiale.

Pleasant drømme ...

Ingen kommentarer: